Privatlivspolitik

Privatlivspolitik for TestamenteService – www.testamenteservice.dk.

Gældende fra den 10. januar 2022.

Vi passer godt på dine personoplysninger og behandler dem i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder databeskyttelsesloven og persondataforordningen (GDPR).

I denne privatlivspolitik kan du læse, hvordan vi håndterer de oplysninger, vi kommer i besiddelse af, når du modtager juridisk rådgivning, køber ydelser, pakker eller produkter af os samt når du i øvrigt anvender de forskellige services og funktioner, vi tilbyder (herefter “ydelse” eller “ydelser”). Dette gælder ved oplysninger, vi modtager telefonisk, via hjemmesiden eller ved et fysisk møde.

1. Dataansvar
René Pløhn Advokatfirma er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vores juridiske oplysninger er følgende:

René Pløhn Advokatfirma v/René Pløhn
CVR-nr.: 26555213
Lundeskovsvej 10
2900 Hellerup
E-mail: kontakt@testamenteservice.dk
Tlf.: 20 62 82 50

2. Formål med behandling og kategorier af personoplysninger
I forbindelse med leveringen af vores ydelser kan vi behandle en række oplysninger om dig eller den virksomhed, du repræsenterer (herefter “dig”/“du”):

#1 Juridiske ydelser: Hvis du er klient hos René Pløhn Advokatfirma, behandler vi som udgangspunkt dine oplysninger for at kunne yde juridisk rådgivning til dig for at kunne indgå eller opfylde den aftale, vi har med dig eller din virksomhed. Det samme er tilfældet, hvis du er potentiel klient.

Efter omstændighederne kan vi behandle dine identitets-, kontakt- og professionelle oplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer, privatadresse, stilling, uddannelsesmæssige baggrund, familieforhold og oplysninger om vores forretningsmæssige relation. Desuden behandler vi oplysninger om finansielle forhold, herunder betalingsoplysninger og skatteoplysninger. Retsgrundlaget for vores behandling er GDPRs artikel 6, stk. 1, litra b (kontrakt).

I nogle tilfælde kan vi ligeledes behandle følsomme personoplysninger og/eller oplysninger om strafbare forhold. Vi henviser til GDPRs artikel 9, stk. 2, litra f, og databeskyttelseslovens § 8, stk. 3 og 4.

Som advokatvirksomhed er vi endvidere underlagt pligter efter hvidvaskloven i forbindelse med visse af vores juridiske ydelser. I den forbindelse vil vi også behandle dine personoplysninger, herunder identitetsoplysninger, fx navn, CPR-nr., pasnummer, etc. Disse identitetsoplysninger behandler vi udelukkende for at kunne opfylde vores pligter efter denne lov. Identitetsoplysningerne vil ikke blive anvendt til kommercielle formål. Vi henviser i øvrigt til vores handelsbetingelser.

Oplysningerne bliver opbevaret i op til fem år.

#2: Køb af ydelser på hjemmesiden: I forbindelse med at du køber en ydelse på hjemmesiden, beder vi dig oplyse navn, e-mailadresse samt om nødvendigt telefonnummer, adresse, postnummer, by og land, så vi er i stand til at levere ydelsen til dig. Vi beder dig indtaste dine personoplysninger i en formular, og ydelsen kan alene købes via formularen. I bestillingsflowet beder vi dig også oplyse om dit betalingskort, herunder kortnummer, udløbsdato og -måned samt CVC-nummer. Disse oplysninger håndteres af vores betalingsformidler, Stripe. Hvis du ikke ønsker at afgive disse personoplysninger, kan du ikke købe ydelsen på hjemmesiden.

I forbindelse med at du køber ydelsen, vil du i nogle tilfælde blive tilbudt at tilkøbe en eller flere andre ydelser, der naturligt supplerer hovedydelsens indhold. Det kan for eksempel være en beslægtet ydelse, et kursus eller et medlemskab. Siger du ja til at købe ekstraydelsen, vil vi behandle dine personoplysninger som ovenfor beskrevet og på samme retsgrundlag.

I bestillingsformularen beder vi også om dit samtykke til at måtte behandle dine personoplysninger. Samtykket indhentes ved, at du sætter flueben i et felt. Samtykke er påkrævet for at kunne købe ydelsen samt eventuelle ekstraydelser, da vi ellers ikke kan levere ydelserne til dig. For eksempel har vi brug for dine e-mailadresse for at kunne sende et digitalt produkt/ydelse til dig, da den alene kan leveres digitalt. Vi bruger ligeledes cookies på hjemmesiden, jf. vores cookiepolitik.

Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger er GDPRs artikel 6, stk. 1, litra a (samtykke).

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at bruge kontaktformularen på hjemmesiden eller sende en e-mail til kontakt@testamenteservice.dk.

#3: Spørgeskemaundersøgelser mv.: Undertiden anvender vi dine personoplysninger til at foretage spørgeskemaundersøgelser, da vi har en legitim interesse i at forbedre vores rådgivning og tjenester. Retsgrundlaget er GDPRs artikel 6, stk. 1, litra f (legitim interesse). Du kan altid framelde dig deltagelse i undersøgelserne ved at bruge kontaktformularen på hjemmesiden eller sende en e-mail til kontakt@testamenteservice.dk.

3. Modtagere af personoplysninger
Vi deler om nødvendigt dit navn og e-mailadresse med eksterne leverandører, som står for hosting af hjemmesiden og håndtering af nyhedsbreve.

Vi anvender følgende leverandører:

  • Host: Duelhost
  • Udbyder af nyhedsbrevsservice: MailPoet og WordPress

Disse leverandører behandler alene personoplysningerne på René Pløhn Advokatfirmas vegne og i overensstemmelse med instruks fra René Pløhn Advokatfirma (dataansvarlig).

Vi kan ligeledes videregive dine oplysninger til eksterne tredjeparter, hvis vi bliver pålagt det, eller det er en del af den ydelse, vi leverer til dig. Det kan fx være til politiet, SKAT, andre offentlige myndigheder, domstole, voldgiftsretter, andre advokatvirksomheder eller modparter i sager.

4. Tredjelande
René Pløhn Advokatfirma overfører ikke dine personoplysninger til lande uden for EU/EØS (tredjelande), medmindre det er strengt nødvendigt. Det kan det for eksempel være, hvis vi i forbindelse med rådgivning af dig er nødt til at inddrage andre advokatfirmaer, finansielle rådgivere, andre rådgivere, banker, forsikringsselskaber mv. for at kunne levere den ønskede rådgivning. Det kan i den forbindelse også være nødvendigt at inddrage relevante udenlandske myndigheder mv. En sådan overførsel af personoplysninger vil i givet fald ske i overensstemmelse med reglerne i GDPR.

5. Sikkerhed
Vi passer godt på dine personoplysninger, og vi har bl.a. iværksat en række interne procedurer og politikker, der sikrer, at vi opfylder GDPRs krav om implementering af passende fysiske, tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Hvis du har behov for at sende os følsomme personoplysninger, bør du sørge for kryptering, fx sikker e-mail og/eller passwordbeskytte filer.

6. Opbevaring og sletning
Vi sletter dine personoplysninger, når vi ikke længere har behov for at behandle dem til at opfylde et eller flere af de formål, som fremgår ovenfor. Vær dog opmærksom på, at særlige lovregler, herunder i fx bogførings-, hvidvask- og forældelsesloven, kan give os pligt eller ret til at opbevare dem i længere tid. Oplysningerne kan også behandles og opbevares i længere tid, hvis de er anonymiseret eller pseudonymiseret.

Personoplysninger, som vi har indhentet efter hvidvaskloven, opbevares i fem år, hvorefter de slettes. De fem år løber fra sagen er endeligt afsluttet eller klientforholdet ophørt.

7. Dine rettigheder
Med få undtagelser har du ret til at få indsigt i de personoplysninger, vi behandler om dig. Desuden kan du gøre indsigelse mod indsamling og videre behandling af dine personoplysninger.

Du har også ret til at få berigtiget dine personoplysninger eller ret til at bede os om at begrænse behandlingen af dine personoplysninger. Hvis du anmoder om det, vil vi som udgangspunkt slette de personoplysninger, som vi har registreret om dig. Sletning sker normalt inden for en uge. Vi sletter dog ikke oplysningerne, hvis vi kan fortsætte behandlingen på et andet grundlag, fx hvis behandlingen er nødvendig for at kunne fastlægge et retskrav.

I visse tilfælde kan du også anmode om en kopi af dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format (fx PDF), og anmode om, at vi transmitterer oplysningerne til en anden dataansvarlig (dataportabilitet). Det vil vi i så fald gøre, hvis det er muligt med den teknik, vi har til rådighed.

Hvis vi behandler dine personoplysninger på baggrund af dit samtykke, kan du til enhver tid trække samtykket tilbage. Dette kan ske ved at kontakte os ved at bruge kontaktformularen på vores kontaktside eller pr. e-mail. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, vil vi stoppe med at behandle dine personoplysninger, medmindre vi har ret eller pligt til at behandle dine oplysninger på et andet grundlag. Tilbagekaldelsen af samtykket gælder kun fremadrettet og berører dermed ikke lovligheden af den behandling, som er sket før tilbagekaldelsen.

Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, er du meget velkommen til at kontakte os. Ved alle henvendelser om dine rettigheder bedes du give os tilstrækkelige oplysninger til, at vi kan behandle din henvendelse, herunder dit navn og e-mailadresse, så vi kan identificere dig i vores system og svare på din anmodning.

Vi vil svare på din henvendelse snarest muligt. Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine personoplysninger, eller hvis er uenig i den måde, vi behandler dine personoplysninger på, eller de formål, som vi behandler oplysningerne til, er du meget velkommen til at kontakte os. Du kan også indgive en klage til:

Datatilsynet
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Tlf: 33 19 32 00
E-mail: dt@datatilsynet.dk 

8. Links til andre hjemmesider mv.
På vores hjemmeside kan der være links til andre hjemmesider eller til integrerede hjemmesider. Vi er ikke ansvarlig for indholdet på andre hjemmesider eller for, hvordan de indsamler og behandler personoplysninger. Når du besøger andre hjemmesider, bør du derfor altid læse, hvordan den pågældende hjemmeside beskytter personoplysninger, fx i deres privatlivspolitik eller andre relevante politikker.

9. Ændringer af privatlivspolitikken
Vi forbeholder os ret til uden varsel at ændre denne privatlivspolitik, fx når der sker væsentlige ændringer i lovgivningen, kommer nye tekniske løsninger eller funktioner, ønsker at forbedre hjemmesiden eller vi i øvrigt vurderer, at der er behov herfor.

10. Kontakt
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til ovenstående. TestamenteService er et brand under René Pløhn Advokatfirma.

TestamenteService
v/René Pløhn Advokatfirma
CVR.: 26555213
Lundeskovsvej 10
2900 Hellerup
E-mail: kontakt@testamenteservice.dk 
Tlf.: 20 62 82 50

Skriv til os via kontaktformularen på kontaktsiden eller pr. e-mail, hvis du ønsker, at vi skal ændre eller slette personlige oplysninger, vi har registreret om dig, hvis du ikke ønsker at modtage flere meddelelser fra os, eller hvis du i øvrigt har spørgsmål til vores privatlivspolitik.

Ovenstående privatlivspolitik er underlagt lov om ophavsret og må ikke kopieres uden vores skriftlige tilladelse. Overtrædelser vil blive retsforfulgt.